Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Dom Pomocy Społecznej "Senior" w Różance

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Dom Pomocy Społecznej "Senior" w Różance (Parkowa 14, Różanka, 22-200 Włodawa, tel: (082) 57 18 116, fax: (082) 57 18 117, email: dps@senior.com.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Dom Pomocy Społecznej "Senior" w Różance.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2000-02-28.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2010-02-28.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dps@senior.com.pl, e-mail: dps@senior.com.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 825718116. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Dom Pomocy Społecznej "Senior" w Różance zobowiązuje się zapewnić dostępność  swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron interentowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępnosći ma zastosowanie do strony internetowej Domu Pomocy Społecznej "Senior" http://senior.com.pl/

Strona internetowa Domu Pomocy Społecznej "Senior" jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej:

  • na stronie internetowej znajdują się dokumenty elektroniczne stanowiące skan wersji papierowej. Dokumenty będą stopniowo zastępowane wersjami dostępnymi cyfrowo
  • zdjęcia nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
  •  część dokumentów w PDF nie jest dostępna cyfrowo
  • część artykułów na stronie nie posiada poprawnej struktury.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-17. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 28 marca 2022r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt: dps@senior.com.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 82 5718 116. Tą samą drogą można składać wnioski o udostęnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

6. Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystapienia z żadaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciagu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę do Domu Pomocy Społecznej "Senior" w Różance, ul. Parkowa 14, 22-200 Włodawa lub złożyć skargę pod adresem e-mail:dps@senior.com.pl  w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. https://rpo.gov.pl/

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Budynek Domu Pomocy Społecznej "Senior" i jego otoczenie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku jest winda przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.. Na ciągach komunikacyjnych w budynku zapewniona jest właściwa szerokośc korytarzy i wejść do pomieszczeń, co umożliwia swobodne przemieszczanie się po budynku i dostęp do poszczególnych pomieszczeń. Dostęp do ogrodu terapeutycznego, ścieżki spacerowe i parking bez barier architektonicznych.

Dostępność wejścia

Przy wejściu głównym usytuowany jest podjazd z poręczami przystosowany dla osób z ograniczeniami ruchowymi, w tym osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Przy schodach prowadzących do wejścia do budynku zamontowana jest poręcz.

Dostępność parkingu

Przy budynku Domu Pomocy Społecznej "Senior" funkcjonuje parking, na którym wyznaczono miejsce dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność toalety

W budynku znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na każdym z pięter.

Opis dostosowań

W budynku nie ma urządzeń dla osób nieiwdzących lub słabowidzących  oraz niesłyszących lub słabosłyszących. Budynek nie został wyposażony w system naprowadzający dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W b udynku nie ma pętli indukcyjnych, platform ani informacji głosowych.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób głosowy (informacji udziela pracownik pełniący dyżur na portierni zlokalizowanej przy wejściu głównym do budynku).

Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W Domu Pomocy Społecznej "Senior" nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.

 

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe

Aktualnie trwają prace nad wprowadzeniem zmian na stronie dotyczące poziomu WCAG 2.1 oraz dostępności dokumentów.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki. Strona nie posiada specjalnych skrótów klawiszowych.